Verslo vertinimas gali užtrukti kelias dienas ar kelis mėnesius. Tai priklauso nuo vertinimo sudėtingumo, t. y. nuo verslo apimties ir pan. Norint imtis proceso, reikia surinkti visus privalomus duomenis. Tai pelno ir nuostolių ataskaitos, balansai, įvairios sutartys, licencijos ir visa kita su įmonės veikla susijusi dokumentacija. Siekiant nustatyti maksimaliai tikslią verslo vertę, nuodugni įmonės veiklos rodiklių analizė yra būtina. Užsakovas šiai analizei pateikia visus buhalterinius ir finansinius dokumentus.

Jūsų verslo vertinimas patyrusių specialistų rankose

Vertintojai atlieka tiek įmonės finansinę analizę, tiek įmonės veiklos efektyvumo vertinimą. Galutinis rezultatas priklauso nuo įvairių faktorių: verslo pobūdis, veiklos rezultatai, sutartys, prekinis ženklas ir t. t.

Kokiais metodais vertinamas verslas?

Turto ir verslo vertinimo metodika būna įvairi. Patyręs vertintojas, atsižvelgdamas į situaciją, renkasi tokią, kuri konkrečioje situacijoje yra tinkamiausia. Įmonės vertės nustatymo metodus galima suskirstyti į tris grupes:

  • Palyginamosios vertės metodas. Taikant šį metodą verslo arba turto vertė nustatoma pagal analogiškų objektų faktinių sandorių kainas.
  • Atstatomosios vertės metodas. Jis remiasi skaičiavimais, kiek kainuotų atkurti esamos fizinės būklės bei eksploatacinių ir naudingumo savybių objektus pagal vertinimo metu esamas technologijų bei darbų kainas.
  • Naudojimo pajamų vertės metodas. Šiuo atveju įmonės veiklos vertinimas vyksta pagal būsimus įmonės rezultatus, taikant pinigų srautų prognozes.

Atsižvelgiant į situaciją, taikomi ir įvairūs mišrūs ar specialūs metodai, kurie vienas kitą papildo. Galutinis rezultatas paprastai patvirtinamas palyginus skirtingomis vertinimo metodikomis gautus duomenis.

Unikalioms meno ir istorijos vertybėms, juvelyriniams, antikvariniams dirbiniams taikomas ypatingosios vertės metodas.

Verslo vertę didinantys kriterijai yra šie:

  • patikima ir perspektyvi, sparčiai auganti verslo sritis;
  • įmonė yra dominuojanti arba viena iš dominuojančių savo srityje;
  • įmonė naudoja modernią įrangą bei turi žinių, kaip ją periodiškai modernizuoti ir taip prisitaikyti prie pokyčių rinkoje;
  • įmonės kolektyvas yra profesionalus ir motyvuotas;
  • įmonė turi gerą reputaciją;
  • įmonė turi daug ilgalaikio materialiojo turto bei mažai ilgalaikių skolų.

Verslo vertę mažinantys kriterijai:

  • rinkos augimas vyksta remiantis viešųjų ryšių sukurta euforija;
  • įmonės vadovai entuziastingi, tačiau neturintys darbinės patirties;
  • naudojama įranga moderni, tačiau jos kūrėjai pasitraukę iš rinkos;
  • įmonės veiklos srityje sparčiai kinta įrangos modernumo lygis;
  • įmonė nėra tarp srities lyderių;
  • įmonė turi stiprius konkurentus;
  • įmonei vadovauja realios situacijos įvertinti bei teisingų sprendimų priimti nesugebantys asmenys;
  • įmonė naudoja pasenusią įrangą;
  • daug ilgalaikių skolų.

Tam, kad įmonės pardavimas ar įkeitimas vyktų kuo sklandžiau, būtinai turi būti atliktas metodiškas verslo vertinimas. Įmonės vertinimas reikalingas ir tais atvejais, kai norima įsigyti jau veikiančią verslo formą. Tik tada, kai bus atlikta įmonės analizė, pavyks už tinkamą kainą ją parduoti ar nusipirkti. „1Partner“ vertintojų komanda visada pasiruošusi Jums padėti atlikti verslo vertinimo darbus. Vertiname visas verslo rūšis, esančias Lietuvos Respublikos teritorijoje.